INDEPENDENT CURATORS INTERNATIONAL
Research

“what to see and remember”

 

What to see and remember [qué ver y qué recordar]

In 1965 two Cambridge University students ventured upon an expedition to Colombia’s remote Chocó region. The materials from this journey now form part of the Pitt Rivers Museum’s collections. In 2014, curator Alba Colomo and artist Nathaniel Mann returned to the region, staying at Más Arte Más Acción’s Choco Base for three weeks and taking an entire copy of the archive with them. What to see and remember [qué ver y qué recordar] is an ongoing research project. This video is the documentation of their research and response thus far.

 

En 1965 dos estudiantes de la Universidad de Cambridge se aventuraron en una expedición a la remota región del Chocó Colombiano. Actualmente los materiales de este viaje forman parte de las colecciones del Museo Pitt Rivers. En 2014, la curadora Alba Colomo y el artista Nathaniel Mann regresaron a la región, alojándose en la Base de Más Arte Más Acción durante tres semanas, llevando consigo una copia completa del archivo. What to see and remember [qué ver y qué recordar] es un proyecto de investigación en curso. Este video es de los documentos de su investigación y de respuesta hasta el momento.

Watch video in English HERE.

Watch video in Spanish HERE.

About The author

Alba Colomo

Alba Colomo is a Spanish curator based in the UK. Her most recent projects are Demasiado pronto, demasiado tarde (Too soon, too late) at the Centro Cultural Británico in Lima, Peru; Reclaiming the useful- from Modernism to Self-built settlements in Latin America at Konsthall C, Stockholm; and (des)okupados at the SIART Bienial in La Paz, and KIOSKO in Sta Cruz, Bolivia. She graduated in Humanities from the Carlos III University in Madrid and took an MA in Curating art from Latin America at the University of Essex (UK). She is currently working on a publication on modernism and architecture in Latin America as part of the postgraduate research programme CuratorLab at Konstfack University, Stockholm and working at Nottingham Contemporary as Assistant Curator of Public Programmes.

Alba Colomo es una curadora española basada en Reino Unido. Entre sus proyectos más recientes destacan Demasiado pronto, demasiado tarde en el Centro Cultural Británico in Lima, Perú, Reclamando utilidad- del Modernismo a la auto-construcción en América Latina, en Konsthall C, Estocolmo y (des)okupados en la Bienal SIART en La Paz, y en KIOSKO en Sta Cruz, Bolivia. Es licenciada en Humanidades por la Universidad Carlos III de Madrid y tiene un MA en Curaduría de Arte de Latinoamérica por la Universidad de Essex (Reino Unido). Actualmente esta trabajando en una publicación sobre arquitectura y modernidad en Latinoamérica como parte del programa de investigación CuratorLab en la Universidad Konstfack en Estocolmo y es curadora asistente de Programas Públicos en Nottingham Contemporary, Reino Unido.

Nathaniel Mann

Nathaniel Mann is a composer, sound artist and performer. He was the Embedded Composer in Residence at Oxford University’s Pitt Rivers Museum and Oxford Contemporary Music for 20 months. During this time he garnered a reputation for creating diverse and engaging responses to the museum and its collections. Described as “a fluid unfolding of the museum experience” (ATTN: Magazine) his wide reaching works incorporate site specific performances, interventions and installations. He is best known for his work with avant-folk ensemble Dead Rat Orchestra, who specialize in site specific performances and concept driven tours of unorthodox locations, challenging traditional concert settings. He has written for Tate, BBC Scotland & London Contemporary Orchestra. His Donkey Symphony (with Lara Baladi) won the Gran Nile Award at the Cairo Biennale 2008 and was performed by Ukraine’s State Camera Orchestra “Kievskaya Kamerata”. Nathaniel’s electroacoustic works often incorporate multi- channel diffusion, including Ambisonics.

Nathaniel Mann es compositor, artista sonoro y performer. Ha sido compositor en Residencia en el Museo Pitt Rivers de la Universidad de Oxford y Oxford Contemporary Music durante 20 meses. Su trabajo ha sido reconocido por la creación de respuestas diversas y atractivas para el museo y sus colecciones. Descrito como “un fluido desarrollo de la experiencia del museo” (ATTN: Magazine) sus obras de gran alcance incorporan actuaciones site-specific, intervenciones e instalaciones. Es más conocido por su trabajo con el conjunto de avant-folk Dead Rat Orchestra, especializados en actuaciones específicas y giras conceptuales por lugares poco ortodoxos. Ha escrito para Tate, la BBC Escocia y la Orquesta Contemporánea de Londres. Su “Donkey Symphony” (con Lara Baladi) ganó el PremioGran Nilo de la Bienal de El Cairo en 2008 y fue interpretada por la Orquesta de cámara Estatal de Ucrania “Kievskaya Kamerata”. Sus obras electroacústicas a menudo incorporan difusión multicanal, incluyendo Ambisonics.


related posts

this article has no updates yet.

INDEPENDENT CURATORS INTERNATIONAL
401 BROADWAY, SUITE 1620
NEW YORK, NY 10013
T: +1 212 254 8200 F: +1 212 477 4781
E: .(JavaScript must be enabled to view this email address)